JAK NA TO ?


Dnešní téma týdne mne docela dostalo. Jak to vyjádřit?
Byla bych ráda, kdyby mne bylo všechno jedno. Asi bych
byla zdravější. Když jsem před mnoha lety onemocněla,
bylo mě lékaři doporučeno, že bych se neměla ani příliš
radovat a ani příliš smutnit. Být zkrátka lhostejná ke svým
citům. Nevím, jak na to. Mám více méně povahu melancholika
a všechno si příliš zabírám. Radost prožívám naplno a pak se
divím, že mám problémy. Zrovna tak smutním a starosti také
neodfrčí nepovšimnuty. Učím se být ke všemu lhostejná už
mnoho let, ale příliš se to nedaří. Neporadíte mi někdo ?

Komentáře

  1. Milá Hani, našla jsem si na www.slovník-synonym.cz výklad slova lhostejnost. Je to celý sloupec synonym. Co ti vlastně lékaři po radili? Být nevšímavá,netečná, apatická, líná atd.? Mít všechny tyhle vlastnosti, tak se považuji za neúplného člověka. Radu nemám, jen mně právě nemoc naučila nebrat si na sebe cizí starosti(mimo rodinné příslušníky) a užívat si každý den drobné radosti a věřit, že ten příští nebude horší. Je to kruté, ale jak říkávaly naše babičky - nevíme dne, ani hodiny.

    OdpovědětVymazat
  2. Otavinko, to se ti ani nepodaří. Někdo má takovou povahu, že si prostě bere nepravosti světa a blízkého okolí k srdce. Někdo až příliš, ke své škodě. Taky se s tím peru...
    Ale, jak píše Hanako, dá se pracovat na tom, nepřipouštět si starosti ostatních příliš. Taky se mi vybavilo jedno rčení Zity Kabátové, ano, té herečky - všechny starosti jen po kolena. Výš ne. Ono by se v nich dalo taky utopit...
    Možná bys mohla zkusi projekt Slečny Lenky - (Ne)malé radosti. Dám ti odkaz, můžeš se podívat, je to skvostný projekt. V podstatě jde o to, najít si na každý den jednu malou nebo větší radost. I kdyby to měl být jen pocit, že nám neujel autobus. Nebo vychutnání šálku kávy. Nebo natrhání kytky do vázy...
    Odkaz zde:
    http://lenii.blog.cz/1209/ne-male-radosti-39-52

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Díky za tip Vendy. Je to úžasné. Asi tam budu pravidelně chodit. Konec konců Lenii začala v listopadu 2008 a tak mám, co dělat.Vypadá to sympaticky.

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Hani, já vím, je těžké změnit sama sebe, ale třeba to zvládneš. Také se řídím tím, že se raduji z maličkostí a těším se na každou blbinu, třeba i na to, co si dám dobrého, na co budu koukat v televizi atd. Já vím ale podle mé rodiny, že to každý neumí, ale věřím, že Ty bys to zvládla.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Taky k ní ráda často chodím. Lenka třeba neodpovídá moc na komentáře, tak to neber, jako že na tebe neraguje - ona to všechno vnímá, jen má moc akcí. Myslím, že i u tebe by se jí líbilo. A kdoví, třeba tvůj blog už navštívila...
    (Ne)malé radosti si opravdu zkus. Můžeš začít dnes (no, dnes už asi ne), nebo zítra, nebo příští týden...
    Mně se ta její myšlenka fakt líbí. A našla jsem u ní pár dalších zajímavých projektů...
    Tak držím palce, aby ses do toho pustila a opravdu třeba za čas zjistíš, že takové ty drobné radosti se nashromáždí ve slušném množství.

    OdpovědětVymazat
  6. P.S. třeba bys po Lenčině vzoru mohla k těm nemalým radostem přidávat pokaždé fotku - Lenka má medvídkovské téma, ty by sis mohla zvolit třeba městské téma? Záběry z uliček, náměstíček, kašny, řeku, domy, nebo nějaké detaily krásné kliky, ozdobných mříží a tak... bylo by to hezké doladění článku.
    Je to jen takový nápad...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .