MYŠLENKA NA DEN 9. 8.


"Moje obrazy vznikají dvojím způsobem. Ten první - to je
klasická malba v plenéru. V rozmanitých klimatických
podmínkách jednotlivých ročních období, různých denních
časech i světlech se tak do paměti ukládají trvalé zážitky,
pohledy na konkrétní místa a situace.
A tady se už připravuji na ten druhý způsob. Z těch
nejkrásnějších barevných kaménků, nejlesklejších skleněných
střípků mého kraje vzniká dlouhodobě pestrá mozaika.
Syntéza dojmů. Výsledné obrazy pak obvykle maluji doma,
v klidu ateliéru, kde si znovu pouštím v paměti filmový pás
dojmů, znovu je prožívám, trvale doceňuji a obrazy pozvolna
nechávám dozrát... Tak vznikají moje "krajiny domova".

PAVEL POLIČANSKÝ (9.8.1943 - 18. 5. 2011)

Komentáře

  1. Moc dnes vzpomínám na milovaného malíře, v den jeho nedožitých 69 let. Poprve jsem jeho obrazy viděla v roce 1982 a teprve o sedm let později jsem umělce navštívila v ateliéru. Jeho obrazy vždy léčily mojí utrápenou dušičku. Naštěstí jsem obklopena jeho kresbami, grafikou i nádhernou olejomalbou Sedlice v říjnu. Miluji toto roční období a jeho stromy, které v sobě nosí úžasnou červeň zapadajícího sluníčka.

    OdpovědětVymazat
  2. Maruška-Fukčarinka10. srpna 2012 v 0:34

    Je dobře jak máme své známé ve vzpomínkách..

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .