ČERNÁ HODINKA


V době, kdy řada mých spolužáků už doma koukala
na zázračnou bedýnku zv. televize, u nás doma se
preferovalo vyprávění. Tatínek většinou vzpomínal
na středoškolský pobyt ve městě, kde studoval, anebo
zpíval oblíbené písničky z vojny. Maminka ta hodně
povídala o tom, jak v mládí hrávala ochotnické divadlo
a říkala, jak by byla ráda studovala, ale její tatínek,
můj dědeček, neviděl perspektivu v tom, aby ženská
chodila do školy a tak ji povolil jen tzv. knedlíkárnu.
Velmi zajímavé povídání míval dědeček Antonín,
tatínek mého tatínka, když k nám přijel na návštěvu.
Rozpomínal se na mládí i jaké to bylo, když chodíval
pěšky do školy denně třináct kilometrů za každého počasí
s dřevěnou tabulkou a ve dřevácích. To se zdálo až
neskutečné. Ale říkal, že to náramně klouzalo. Zima
jim prý nebyla, protože měly silné, pletené ponožky
z ovčí vlny, které je zahřály.Taky inspirující
byly jeho zážitky z první světové války, kdy byl
na italské frontě. Téměř ve stovce si ještě pamatoval
některé italské výrazy. Jedinečnost této vzácné chvíle
jsem uznala až mnohem a mnohem později, ale
dodnes na ten čas ráda vzpomínám.

Komentáře

  1. Hani,muselo to být u Vás hezké.My jsme něco podobného zažívali při škubačkách,vyprávění,jaké to bylo kdysi.
    Přeji krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
  2. Hani, já tohle zažívala u babičky a také měla husy a škubalo se.

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, tak tyto "černé hodinky" moc dobře znám a ráda na ně vzpomínám. Když vyprávěla babička, později tatínek a nyní já svým vnoučatům, všichni jsme hltali každé slovo a nyní moje zlatíčka zase moje. Všechno krásné co je v životě upřímné se opakuje a žádná přetechnizovaná doba to nezničí...Pěkný zbytek neděle.

    OdpovědětVymazat
  4. Já věřím, že to bylo krásné! Dnes by se tomu mnozí smáli, ale nám se to líbilo, že? Taky ráda vzpomínám na své babičky, pořád je mám před očima a mnohé z toho, co mi říkaly, si dodnes pamatuji.

    OdpovědětVymazat
  5. V televizi toho stejně moc není.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .