KAMIL LHOTÁK A PÍSEK


Český malíř, grafik a ilustrátor.



Narozen 25. července 1912

Zemřel 22. října 1990


Vystudoval práva na Univerzitě Karlově. Ač neabsolvoval
žádnou uměleckou školu, od mládí se živě zajímal o umění,
především malířství a literaturu. Od roku 1940 byl členem
Umělecké besedy, byl jedním ze zakládajících členů
Skupiny 42, od roku 1945 ve Sdružení českých umělců
grafiků Hollar. Samostatně vystavoval v roce 1939, od roku
1946 i v zahraničí a v roce 1947 získal 1. cenu ve filmové
sekci Benátského bienále za kreslený film Atom na rozcestí.
Poetická Lhotákova malba je založena na básnickém vidění,
ikdyž jeho hlavní inspirací mu byla technika a civilizace
z počátku 20. století, průkopnická doba automobilismu,
železniční dopravy a letectví, ale též pražské periférie s
ohradami. Umělec se věnoval také ilustracím, z nichž
ty nejznámější najdeme v knihách Adolfa Branalda (1910-2008).
Ilustroval i knihy píseckého básníka Karla Sýse (1946). Právě
knižní obálka titulu " Písecké věže a vížky" to dokazuje.


Komentáře

  1. Tak jsem si zase připomněla mládí-milovala jsem jeho ilustrace,vzpomínám na knihy od Heleny Šmahelové nebo Marka Twaina o H.Finnovi a T.Sawyerovi,dodnes je mám někde schované... :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mám stále schovaný kalendář s jeho ilustracemi. Dětstvím mě také provázel Dědeček automobil od Branalda s jeho báječnými ilustracemi.

    OdpovědětVymazat
  3. Já smekám před těmi, kteří umí takto krásně malovat! To mi do vínku dáno nebylo a tolik se mi to líbí! :-(

    OdpovědětVymazat
  4. Možná, že K.Sýs se s malířem i přátelil. Napsal přece knihu o malířích, že?

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .