MEDVĚD A LIŠKA

Svatava Mášová

Medvěd a liška



Medvěd a liška dohodli se spolu,
že budou jídat u jednoho stolu.
Najdou-li v lese zbytky v pondělí,
o vše se spravedlivě rozdělí.
Medvěd si vymínil hned větší díl,
aby své velké tělo nasytil.

Poprvé dělí se - a podle práva
liška si na klobáse pochutnává
a medvěd dostal chleba - velký bochník.
Přemýšlí, co by pro podruhé podnik:
"Příště to uděláme obráceně."
Když našli košík po turistech v seně,
liška si pochutnává na kvalitním víně,
medvěd má suchý rohlík ke svačině.

Ona je v pohodě - a on má důvod k zlosti,
nechce se dělit podle velikosti.
Potřetí nechá si svou kořist medvěd sám:
"Tentokrát už si v klidu pochutnám."
Potřetí našel pouze ohlodané kosti.
Teď přemítá, že jedněm štěstí přeje
a druzí chodí světem bez naděje.

Kdyby se medvěd s liškou napůl rozdělil,
dostal by každý přiměřený díl.
Byl trochu sobec, trochu nemotora,
co také čekat od lesního tvora?

Ty věř, můj bližní: Štěstí třeba skromné
je připraveno pro tebe i pro mne.


Spolu s prvním zimním dnem věnuji lištičce a méďovi.
Autorkou je básnířka Svatava Mášová z Kroměříže,
někdejší knihovnice.

Komentáře

  1. To je hezká básnička >.<
    Opravdu, je z ní i ponaučení že? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, ano, řekla bych přímo veršovaná bajka, která se moc povedla!

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, to je tak nádherné, já ani nemám slov. Tvá bajka mě úplně dostala dojala...

    OdpovědětVymazat
  4. [3]:Moc ti za ni děkuji a né jen za ni, za vše co jsi kdy pro mě udělala, skláním se nad tvou moudrostí.

    OdpovědětVymazat
  5. To jsem ráda, že se moje veršovaná bajka uplatnila a že se líbí. Všechny zdraví autorka

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Milá Svatko, tolik radosti udělala Tvoje nádherná bajka. Díky za ni.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .