ZÁTIŠÍ PRO RADOST

Dnešní den je v kalendáři zasvěcen jménu Alois, ale toto jméno se v rodině nevyskytuje. Ale na první letní den se vždycky těším. Byl to svatební den mých rodičů i prarodičů z tatínkovy strany a já se vždy bláhově domnívám, že bude krásně a teplo. Letos se to nějak nevyvedlo a od rána bylo zamračeno. Chvilkami to vypadalo na déšť, pak zase na bouřku, protože mračna byla barvy olova a venku foukal studený vítr. Náš panelák je navíc obestavěn lešením a přes den od Božího rána až do večera, kdy zachází sluníčko, nesmíme větrat. Jsme v bytě se zataženými žaluziemi a připadáme si jako v bunkru. Nic příjemného. Jenže, já si dnešní den chtěla udělat hezký navzdory všemu.Asi jsem si to moc přála anebo nějaká kouzla mezi nebem a zemí zapříčinila, že malý kaktus,který jsem před nedávnem dostala a měla na vnitřním parapetu, dnes rozkvetl. Úplně se mi rozjasnil celý den. No, uznejte sami, jaká je to krása.


Okamžitě jsem si vzpomněla, že dnešní den má taky narozeniny báječná spisovatelka a knihovnice Zdeňka Ortová. Její knihy Žena v kurzu (2006) a Století vhodné pro ženu (2007) je tak povznášející čtení, že se vám okamžitě zlepší nálada, přestanou různé bolístky a cítíte se omládlí a plni energie.

Komentáře

  1. Jo jo,musíme si ty dny vždycky něčím vylepšit!
    Krásný rozkvetlý kaktusek a ten hrníček se slonem je rozkošný!

    OdpovědětVymazat
  2. Kaktus je opravdu nádherný! Pro mne je krásné i jméno Alois. Rovná se to můj tatínek a bráška.

    OdpovědětVymazat
  3. Otavinko, krásné zátišíčko. Obě už jsem umístila do galerie, fotografie budou zveřejněny 20.září.
    Děkuji za zaslání odkazu na fotečky!
    Hezký den. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .