TCHÝNINY zlé JAZYKY 1/6

 
 
 

 
 
 
 
Ne nadarmo se této pokojové kytce říká "tchýnin jazyk". Její dlouhé tmavozelené listy snesou jakékoli počínání a jsou odolné veškeré péči. Přesně tak jako každá zlá tchyně - spolehlivě odrovná manželství mladých lidí. Když jsem četla článek na Margarity Veselém Blogu..."Jak vycházet s příšernou tchyní", vzpomněla jsem si na vyprávění mojí kamarádky, která měla tak velké trable s maminkou manžela, že jí to stálo málem život.
Ač pro jiné byla tato krásná dáma milou paní, bezva tetou, výbornou kamarádkou, pro manželku syna neměla nikdy dobrého slova a neskutečně na ní žárlila.


Když se Majka vdala za jedináčka, dalo se to čekat. Ale určitě si tak svůj novomanželský život nepředstavovala. Mladí manželé bydleli ve dvoupokojovém bytě s maminkou manžela a to byl začátek všeho zlého. Maminka jim sice půjčila ložnici, kterou částečně vyklidila, aby mladá si tam mohla dát věci, ale něco svého si tam nechala, aby tam mohla stále chodit neohlášeně a vždy, kdy ji napadlo. Ostatní místnosti jako kuchyň, koupelnu a záchod užívali všichni tři společně. Vedlejší pokoj, kde maminka spala, byl rovněž k dispozici ke společnému sledování televize.
Měla vynikající sluch a tak, když se něco šustlo, okamžitě byla zvědavá, co se děje. Dveře do ložnice musely být otevřeny, protože ona tak byla zvyklá a tak to taky bude. Stejně ta postel vrzala a tak o nějakých manželských radovánkách nemohlo být ani řeči. I když si pořád novomanželé zavírali, nebylo jim to nic platné.Jednou, když si přece jen zavřeli s poznámkou, že chtějí být nerušeni a sami, vstoupila do ložnice bez zaklepání v tom nejlepším, protože zrovna něco nutně potřebovala a má to ve skříni. Maminka je zkrátka nenechala o samotě ani chvilenku. Zřejmě nechtěla, aby si mladý pár založil rodinu, když se tak všichni tísnili v bytě. Ovšem vyměnit byt za větší nechtěla a když jí syn řekl, že se tedy odstěhují mimo město, tak mu začala vyčítat, co vše pro něho kdy udělala a přece jí nyní nenechá bydlet samotnou. Když maminka jednou ohlásila, že večer nebude doma, protože půjde s kamarádkou do kina, velice se novomanželé zaradovali. Konečně budou doma sami ! Nedočkavě čekali až maminka opustí byt a ponechá je dvě hodiny v klidu. Jenže na neštěstí ten večer začalo pršet. Maminka odešla do kina, ale asi po deseti minutách se vrátila pro deštník, ale najednou ji cosi přeletělo přes nos, vzpomenula si, že "vracet se znamená smůlu" a tak se vysvlékla a že zůstane doma. Dovedete si to možná představit, jaké to bylo zklamání. Když se to několikrát opakovalo, zjistili mladí, že tchýně jim tyto "radůstky" dělá schválně. Takže manželský život se u nich doma nekonal. Mladí se nemohli u televize ani políbit, protože se to prý nesluší. Šest měsíců žili jak bratr a sestra a velice se tím trápili.

Komentáře

  1. Tak to je tedy opravdu nemožné. Máme tři syny, dva jsou ženatí a třetí má partnerku. Toužila jsem jen po tom, aby se mladí měli rádi. Synové se přiženili do větších domů, kde mají samostatný byt a pokud vím s tchyněmi vychází dobře. Já jsem sváteční tchyně pro jejich manželky, pokud by potřebovali pomohu, kde mohu, v životě bych jim do ničeho nemluvila. Jsou šťastně ženatí a jejich ženy jsou velmi šikovné, inteligentní. Ten třetí žil se svou partnerkou u nás půl roku, pak si pronajali byt o patro níž. Víte, že k nim jdeme, jen když je něco potřeba vyřídit, do ničeho jim nezasahujeme, pomáháme, když to chtějí a potřebují. Ani když tu bydleli,(máme jen 2 pokojový byt, takže každý pár měl jeden), jsem k nim nechodila, zvláště, když byli spolu. Pro své věci ve skříni jsem si chodila pouze dopoledne, když byli ve škole, na jejich se ani nepodívala. Necítila jsem potřebu. Nejsem nijak zvědavá a mám svoje záliby a život.Navíc mám manžela, tak starostí také dost. Té matce to měl syn říci. Měla jsem se syny upřímný vztah a myslím, že by mne brzy odkázali do určitých mezí- stačilo říci ,,ale mami!", když jsem jim ,,doporučovala" ještě něco doma , zasmáli jsme se a bylo ,,po ptákách".

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Díky za komentík. Mít výbornou tchyni je jako vyhrát život. Domnívám se, že tady ta situace nebyla jednoduchá vůbec. Matka byla upnuta na syna, protože ho vychovávala sama a tak žádná ženská nebyla pro něj dost dobrá. Taky už jsem tchyní, ale každá rodina má mít svoje bydlení. Jinak se snáší poznámky, byť zlé tchyně ve svém bytě než v bytě matky generálky.

    OdpovědětVymazat
  3. Neuvěřitelný článek! Vůbec nepochopím,jak s tou tchýní mohli žít,já už bych byla dávno pryč.Ale také si myslím,že jí na to měl upozornit syn.Fakt děs!
    Ruža z Moravy je určitě fajn ženská podle toho,co píše.Škoda,já takové štěstí na skoro tchýni nemám.Neříkám,že dělá to,co je tu v článku napsáno,ale zezačátku se mi nazlobila až dost.Několikrát jsem se s ní přestala stýkat,ale co jí zemřel manžel,tak se zase vídáme.Ale jen občas a stejně nemáme o čem mluvit,takže se spíš baví se svým synem.Ale také to není nijak žhavé.No,co nadělám...Prostě mě nemusí,jenže důvod neznám.

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle bylo na odvezení té baby na léčení. Je jasné že když syna vychovala sama měla k němu blízko, jenže mu ubližovala. Hani to je naprostý horor. Tvá kamarádka musela prožít peklo a i její manžel. Je smutné, jak dokáže být někdo tak zlý!!

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Haničko, tohle je tedy síla, muselo to být utrpení a jestli manželství toto přestálo bez úhony, klobouk dolů. Také jsme zpočátku bydleli s malým synkem u mých rodičů v 2+1 pět let. Co se týká manželského soukromí, byli naši opravdu skvělí, až mě to překvapovalo, protože byli a maminka stále je velmi konzervativní. Byly však také problémy trochu jiného rázu a všem se nám ulevilo, když jsme se odstěhovali. Není nad to, bydlet každý ve svém. To ,co tady líčíš ve svém článku asi však byl opravdu extrém.

    OdpovědětVymazat
  6. ja tiež bývam u svokry, a aj ked máme samostatné podkrovie, večne je u nás :-( už som z toho na nervy, lebo zo schodov sa ide priamo do obývačky - nemáme tam dvere... ale zase na druhej strane súkromie máme... a inak s tými vecami v spálni mladých - tak s týmto má zase skúsenosti moja sestra... tá si ale presadila, že isté veci odtiaľ jednoducho pôjdu preč :-)

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:Milá Marienko,
    díky za komentík. Jakmile má mladá rodina aspoň několik místností pro sebe a je v nich svou paní, tak to není tak zlé. Článek má ještě 2 pokračování.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .