MILENA BRŮHOVÁ

Česká autorka detektivek, románů pro ženy
a divadelních a filmových scénářů,
zvána Jihočeská Agatha Christie


Narozena 4. května 1931 v Miroticích

BLAHOPŘEJEME !!!
Studentka píseckého gymnázia, rozená Černá, maturovala v roce 1950. Protože nebyla přijata na vysokou školu pracovala jako laborantka v lékárně. Zprvu tři roky v rodišti a pak v Písku, kde žije dosud.
Dálkově vystudovala v letech 1973-1975 dvouleté farmaceutické nástavbové studium a v roce 1981 se stala vedoucí laborantkou v písecké centrální lékárně.
Od sedmdesátých let minulého století publikovala detektivní příběhy časopisecky. Psala do Vlasty, Literárního měsíčníku i jihočeských periodik. V roce 1973 vyšla její první kniha "Aby svědek nepromluvil".
V roce 1997 získala Cenu Jiřího Marka za knihu "Tak ona spí s vrahem." (1996).
V roce 1999 byl natočen televizní film podle její
detektivky " Spirála nenávisti."
Loni v létě vyšla v nakladatelství Mladá fronta kniha deseti autorů s názvem " Příliš snadná vražda" (2010), kde je letošní jubilantka též zastoupena.
V jednom rozhovoru se spisovatelkou jsem se dozvěděla, že texty svých příběhů diktuje manželovi Jiřímu Brůhovi, který je přepisuje do elektronické podoby.

Komentáře

  1. Srdečně blahopřeji k významnému životnímu jubileu.
    Mám tuto autorku ráda.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj,jednou jseš u mě přihlásila jako pravidelny návštěvník :) prosím vrat se ke me a precti si podminky znova,ptz chci na začátku cervna rozdávat ceny :) tak at o něco neprijdes :)za ten mesic uvidim aktivitu clenu,tak podle toho budu hodnotit :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, leze sluníčko, ustrojit a šup ven!!:o)

    OdpovědětVymazat
  4. Článeček o Mileně Brůhové mě potěšil. Jednou jsem ji slyšela v rozhlase na ČRo 2 a zaujala mě. Líbí se mi její psaní. Dobrá trefa. A je z Písku? No to mluví jednoznačně, nemás i ty něco s Pískem? :-)))

    OdpovědětVymazat
  5. Mária Palenčárová13. března 2013 v 16:47

    Je to super autorka, teraz cez víkend som "zhltla" jej knihu "Muškáty potřebují slunce". Zháňam jej knihy, nemá niekto na predaj?
    Palenčárová
    +421 918796242

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .