HÁJEMSTVÍ POEZIE

OKNO  OČEKÁVÁNÍ

Mám ráda okno
otevřené do noci
prostor ví
co tuší proroci
Jsem hostem
ve svých vlastních
dnech
Čekám tu na dary
na slovo na úsměv
na otevřené závory
              
Okno očekávání

HÁJEMSTVÍ   POEZIE

Blíží se půlnoc
číše úlevy
chladí spánky
osvěžuje rty
slova usedla na parapet
jak mlčenlivé hrdličky
Rty chtějí zašeptat
slova díků
Hájemství poezie
se dotýká dlaně
a očí
O sluch mi zavadil příběh
o němž jsem netušila
že bude můj


(Z nové básnické sbírky Olgy Nytrové: Ty už nepřebýváš
v lidském těle aneb Okno očekávání. Praha 2010)



Komentáře

  1. Ano, toto je přesně ta chvíle, kdy se dobře píše báseň, otevřené okno do noci a prostor s měsícem, kdy sny se mění v rýmy a všechno to najednou má význam.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .