STROMY 2.


Hra "Poznej strom" - která je na Blogu Starého Dinosaura

a taky letošní Mezinárodní rok biodiverzity, o kterém jsem

měla

článek 3.3.2010 vykonaly to, že jsem vybrala další citáty 

  o stromech. První sérii citátů a aforismů najdete  dne

18. 3. 2008.




Jen král mezi rostlinami může mít korunu.
A tím králem je právě strom.

                                              (V. Větvička)


Když uvážíme, že jediný člověk, odkázaný jen na
prosté zdroje fyzické i duševní, dokázal aby z pustiny
vznikla země kananejská, zdá se mi, že člověk je přece
jen obdivuhodný tvor. Ale když pomyslím, kolik bylo
potřeba vytrvalosti a ušlechtilého úsilí, aby se dosáhlo
takového výsledku, pociťuji hlubokou úctu k tomuto
starému venkovanu bez jakéhokoli vzdělání, který
dokázal úspěšně dokončit dílo, hodné díla božího."
                           (
Jean Giono "Muž, který sázel stromy")

Strom hrdina u mostu



Strom listuje v knize své koruny, ale mlčí.

Jen člověk, vypravěč, mluví nahlas o jeho

osudu. Nečte však z té vznešené koruny,

ale ze svého rozervaného nitra. A proto

ticho stromu není nikdy naše ticho. Ticho

stromu je šelestěná svátečnost velkého slibu

                                               ( Jaroslav Havelka)

dub letní


Stromy jsou symbolem života, ale i útěchou.

Některé i léčí. Nejen tělo, ale i duši. Takový

buk, když ho obejmete a chvíli si s ním

rozprávíte, přemůže i bolesti hlavy a vrátí

ztracenou energii.

                                                 (Petr Henk)

buk lesní



   Člověk patří do milostivého stínu stromů,

   cítí se dobře v jejich blízkosti,

   dřevo stromů

   podnítilo celou naši civilizaci.

                     (Ladislav Rusek)


Vrba s panoramem Písku





Komentáře

  1. Krásný :-) Já se přiznám,že jsem hroznej stromofil,pořád fotím stromy :D Jsou krásný.... :-)

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ahojky Marti, taky sbírám snímky, kresby stromů, ale i citáty, básně a grafiku.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Dobrý večer Hani, díky za pochvalu. Jsem ráda, že se Ti to líbí.

    OdpovědětVymazat
  4. Taky mám rád stromy a díky za nové citáty. Hned si je opíšu do sbírky. Taky jsem si včera našel ten blog dinosaura s tou soutěží. Je to bezva. Budu tam chodit. Je tam spousta zajímavých věcí. Dík !

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .