ERICH MARIA REMARQUE

Před  40 lety - dne 25. září 1970 zemřel ve Švýcarsku

Remarque

německý spisovatel a dramatik, vlastním jménem Erich Paul Remark, který se narodil 22. 6. 1898 v Osnabrücku v rodině knihvazače. Studoval  učitelský ústav, ale v roce 1916 byl jako vojenský dobrovolník povolán do armády. Přímo do bojů nikdy nezasáhl, válku poznal při budování zákopů za frontou a z vyprávění kamarádů. Po demobilizaci dokončil učitelské studium a v letech 1919 - 29 učil na základní škole. Začal s psaním a přitom vystřídal několik dalších zaměstnání. Byl úředníkem v kamenické firmě, reklamním textařem a šéfredaktorem reklamního časopisu výrobce pneumatik. Po nástupu nacismu byly jeho knihy veřejně páleny. On sám byl v roce 1938 zbaven německého občanství a donucen emigrovat do USA.
Po vydání svého románu Na západní frontě klid (1929) se stal rázem jedním z nejčtenějších autorů dvacátého století. Na svém kontě má 15 románů.

Citáty z díla :

Čím důkladněji se lidé znají, tím jsou si cizejší.

Dobrá paměť je základem přátelství a zkázou lásky.

Láska otevírá ženám oči a mužům je zatemňuje.

Se psem se člověk nikdy necítí sám.

Život brzy skončí a pak nám nikdo nedá nic za to, jestli jsme byli smutní nebo veselí.

Komentáře

  1. Jeden z autorů, kteří mě oslovili, když mi bylo tak osmnáct let. Tenkrát jsem během krátké doby přečetla snad všechny jeho knihy. Je zvláštní,že jsem se k nim už nikdy nevrátila.

    OdpovědětVymazat
  2. Ja som od neho ešte na gymnáziu čítala Troch kamarátov a veľmi sa mi to páčilo, aj keď to bolo smutné... Keď deti povyrastú a ja budem mať viac času, plánujem sa nanovo pustiť do svetovej, i slovenskej klasiky :-D

    OdpovědětVymazat
  3. [1]:Milá Ivuško, tento autor byl po dlouhá léta mým nejoblíbenějším spisovatelem a přečetla jsem všechny jeho romány. Dokonce byly i doby, kdy jsem některé pasáže znala zpaměti.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Milá Marienko, díky za komentík. Jeho knihy byly po celá léta nedostatkovým zbožím a když si je čtenář chtěl půjčit v knihovně, musel si dlouho počkat. Mnohokrát se i stalo, že jsem ho četla ve slovenčině a vůbec mi to nevadilo.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .