JIŘÍ KAREN

Karen
  Před 90 lety - dne 11. června 1920 se v Litomyšli narodil  Ladislav

  PODMELE,

  známý pod literárním pseudonymem  Jiří KAREN, český a esperantský básník.

  Zemřel 30. dubna 2000 v Praze.

  Před nedávnem jsem četla  jeho  výbor z korespondence a deníků  let

1942-1945,  který s názvem " Kdybych se snad nevrátil" vydalo v roce 2006 nakladatelství  Prostor. Mým krédem a oblíbenou básní je:

STÁLE
SE
MÁM   NA
CO
TĚŠIT

Miluji slova křehká a svěží
Miluji obrazy a knihy
Teď navíc do schránky
mi cinknul dopis
A což teprve
kvetoucí višně
pod okny ?
knihy


I kdybych žil tisíc let
měl bych se stále
na co těšit
Šedivý život čeká
jen šedivé lidi

                   ( Jiří Karen :
Svět laskavý nejen na slova. Brno 1996. S.77.)

Komentáře

  1. Jirku Karena jsem znal. Jeho básně jsou velmi pravdivé a nepostrádají pel poezie. Naopak jsou jako švestky od malíře Navrátila. Škoda, že umíráme, škoda, že Jirka Karen básník, učitel a náš přítel šel cestou, kterou nemůžeme ani my minout.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Já osobně ne, ale plno jeho básní mám i opsaných. Několikrát prý navštívil knihovnu ve Strakonicích spolu se Zdeňkem Janíkem a jeho vyprávění bylo moc zajímavé. Mám také hodně pochval na Vaše sentence "Hřeben na borůvky".

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .