KUKAČCE


Ó posle jara! Slyšel jsem
tvůj zpěv a cítím ples
ó kukačko, jsi ptáčetem
jsi putující hles?                             


Já v trávě ležel v myšlenkách,

v tom zpěv tvůj zazněl blíž,
a dál jej nesl k svahu svah -
teď z blízka zněl - ó slyš!

Ať vypravuješ údolí

o slunci, kvítí jen,
mně ve tvém zpěvu hlaholí
dnů zašlých mnohý sen.

Miláčku, v tomto roku též

buď uvítán v náš kraj,
Ty že jsi ptákem? - to jest lež,
mně hlas jsi, mně jsi taj!

Školáku zněla tvoje zvěst,

jenž naslouchal ti rád,
za tebou tisíci spěl cest
skrz keře, na strán, v sad.

Tě uzřít, já se naběhal

v luh svěží, v lesů mrak,
byls láska má, mé touhy žal
jen toužen, nezřen však.

A zase tobě naslouchám,

tvůj v trávě slyším hlas,
jak naslouchám, tu vzpomínám
na mládí zlatý čas.

Ó šťastný ptáku! Země zjev

se zdá být, vzdušný kraj
a sadem vil jak zní tvůj zpěv
a pro tebe jen ráj!

(překlad: Jaroslav Vrchlický)


 Před 240 lety - dne 7. dubna 1770 se narodil William WORDSWORTH, anglický romantický básník, člen tzv. jezerní školy, tedy umělců, které spojoval život uprostřed nádherné přírody.



Komentáře

  1. Ano, taky v Evropanském kalendáři 2011 je na dnešní den uvedeno jméno W.W. a citát " Moudrost je nám často blíže, když padáme, než když se vznášíme."

    OdpovědětVymazat
  2. Kdo to přeložil ? Potřeboval bych to vědět.

    OdpovědětVymazat
  3. Báseň jsem si opsala z Wikipedie.cz a tam je uveden jako překladatel Jaroslav Vrchlický.

    OdpovědětVymazat
  4. Dík za krásnou báseň - použiji ji pro besedu s dětmi v knihovně.

    OdpovědětVymazat
  5. Víš o tom, že letos byla vyhlášena Kukačka obecná Ptákem roku ?

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:To jsem nevěděla. Díky. Já jsem tu báseň opsala proto, že je o jaru a pak autor básně měl výročí narození.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

PODĚKOVÁNÍ SM

O ČOKOLÁDĚ .. .